Powered by Blogger.

Kemanakah halatuju DRB-Hicom dalam Terajui Proton

Posted by Nazz Abdullah On 2:12 PM
Posted by Nazz Abdullah  
TUESDAY, NOVEMBER 13, 2012  


Minggu lepas saya menghadiri satu meeting ringkas bersama pihak pengurusan baru Proton, DRB-Hicom. Turut hadir di sana CEO baru Proton Edar. Topik yang banyak diperkata disana adalah mengenai perubahan-perubahan dan target baru yang telah di lakukan oleh DRB-Hicom sejak mereka mengambil alih Proton lebih kurang 6 bulan yang lalu.

Apa yang diterangkan, dalam masa 6 bulan pertama ini mereka telah malakukan banyak perubahan dan penambah baikan menyeluruh dari segi semua sudut dan semua department, termasuk Vendor. Di sini  yang saya nampak hala tuju mereka adalah lebih kepada meningkatkan kualiti kerja dan memulihkan isu 'branding' yang telah lama membelenggu jenama Proton. Saya tak komen banyak, bagi saya masih terlalu awal untuk menilai sejauh mana keberkesanan pengurusan DRB-Hicom setakat ini.

P/S: Pendapat saya, mereka harus tekankan lebih bab kualiti produk dan pemasangan, kualiti servis selepas jualan.

Sementara tu, masih belum ada apa-apa info lagi mengenai Satria Neo. Setakat ni yang diberitahu, tiada apa-apa perubahan spec dan harga.

Site search